Vejledninger til backend og frontend
Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at vi snakket om vejledninger til søgning m.m. og fik lavet en fælles strategi for,
hvordan vi deler dem og holder dem opdateret.
Det samme gælder for vejledninger i backend : i at oprette indlæg, events … måske især for formidlere,
men der kan også være tale om vejledninger for redaktører.
Grupper:
Kommentarer
Sv. Vejledninger til backend og frontend
Hej Lene
Godt forslag. Det sætter jeg på næste mødes dagsorden.
I forhold til vejledninger for redaktører kan vi evt. allerede nu starte med at udveksle links til vores respektive webredaktions/vejledningssider? (hvis man har sådan nogle :-) )
Vejledningsside til redaktører
Her er Odenses webredaktionsside (som dog ikke er en TING-side endnu), men det er især siden Grafiske guidelines, der måske kan inspirere til opbygning af en fremtidig TING-vejledningsside.
Eksempel på "hjælp til søgning"-side
I Odense har vi placeret et link til en "hjælp til at søge"-side, når brugeren trykker på "Avanceret søgning" ved siden af søgefeltet.
Rigtig god ide
Lidt sen kommentar :-) - men jeg er først blevet opmærksom på redaktør netværket efter Vejle fine Ting-dag.
I Kolding har vi følgende tre hjælpesider til søgning:
Hvordan søger jeg? - almindelige søgetips:
http://www.koldingbib.dk/node/1140
Hvordan søger jeg - Avanceret søgning:
http://www.koldingbib.dk/node/1141
Hvordan søger jeg tidsskrifter?
http://www.koldingbib.dk/node/958
Bare stjæl hvad I vil have :-)
-----
Skal vi ikke også dele vejledninger til webredaktører? ..... jeg starter en wiki hvor vi kan dele.
I Kolding har vi en webgruppe på 3 personer (ikke på fuld tid dog) - som har det overordnede ansvar for hjemmesiden, både drift og udvikling, desuden sørger vi for at vores (ret nye) webredaktører (2-3 stk pr fagteam) er klædt godt på til at lægge arrangementer og nyheder på hjemmesiden fra deres fagområder.
Hvordan er I andre organiserede?
/Sofie